July 26, 2017

Related Articles

25 Comments

  1. 1

    Anonymous

    walau apa pun terjadi mari kita umat Islam pertahankan Agama Islam…

    Reply
  2. 2

    Anonymous

    Rakyat pun boleh nilai tak payah orang-orang yang di suruh atau di perintah, jutawan ke, ahli politik ke atau rakyat biasa, masing-masing boleh undi satu aje, kalau ingat betul sila buat pilihanraya?

    Reply
    1. 2.1

      Anonymous

      penilaian apa yg kau dah beri kpd najib ? dari ayat kau , sama mcm tan sri nyatakan , kau antara org yg tak tahu berterima kasih.

      Reply
    2. 2.2

      Anonymous

      Klu nak ikut penilaian org tua nyanyuk tu…sukar kita lihat yg positif.
      Dpd ke hulu ke hilir usung cerita yg sama…baik dia dakwa najib tu ke mahkamah dpd mengata..betul tak?
      Dia tak meroyan…najib pun tak meroyan

      Reply
    3. 2.3

      Sepit Biru

      Apa yang masih tak ouashati lagi? Apa lagi yang kamu mahu Najib lakukan? Bukan penjelasan yang kamu mahukan tapi sebenarnya kamu mahukan kerajaan yang sediada sekarang tumbang. Walau Najib turun sekalipun aku pasti kamu tak akan puashati kerana kamu adalah pembenci kerajaan BN yang dipilih secara sah oleh rakyat.

      Reply
  3. 3

    Rafizah ahmad

    TERIMA KASIH ATAS PENCERAHAN ANDA DATOK SYED MOKHTAR…MUDAH-MUDAHAN ANDA DI BAWAH LINDUNGAN ALLAH……SAYA MENYOKONG KEPIMPINAN DATUK SERI NAJIB KERANA BELIAU ISLAM, MELAYU DAN BERJIWA KENTAL…….INSYAALLAH SAYA AKAN MENDOAKAN SEMOGA NIAT PEMIMPIN ISLAM YANG IKHLAS AKAN DIMAKBULKAN OLEH ALLAH,,,INSYAALLAH…..ALLAH HU AKBAR…HIDUP DATUK SERI NAJIB

    Reply
    1. 3.1

      Anonymous

      Melayu mudah lupa…
      Yg nak jadikan najib pm boneka tak akan lupa..
      Tak akan lupa nak berkuasa…ptuiih!!!

      Reply
  4. 4

    Anonymous

    Selain dpd dapigs dan pukiR….manusia yg sial dan cuba nak jatuhkan maruah najib adalah mahataik pukimak si mamak kerala!!!!
    Hanya krn 2 isu iaitu 1mdb dan rm2.6bil maka habis segalanya dipusing demi nak jatuhkan kerajaan sedia ada.
    Penjelasan demi penjelasan bak masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri…tiada erti bagi mrk.
    Mudah cerita…kpd puak mamak kerala dan mahataik khasnya…andai korang cukup lengkap segala bukti…aku cabar korang agar dakwa najib di mahkamah sekarang!!!!!Muak dan mual dgn tohmahan korang.Tak kesah aku klu najib disabit kesalahan jika sah dia bersalah dpd korang spin satu dunia dgn cerita tokok tambah tanpa pghujung.Andailah klu korang anak jantan dan bukan anak babi yg jadi anjeng bershit 4 dapigs!!!
    Mahataik!!!!Aku nak lihat ko pegi dakwa najib dlm tempoh sebulan slps 31 Ogos nie….aku cabar ko dpd ko jadi munafik memalukan bangsa, agama dan negara dgn jadi barua bershit 4.
    Klu tidak…ko hanya buat fitnah dan ko kecewa dan bengang krn tak dpt jadikan najib boneka!!!
    22 tahun ko jadi pm…brapa org melayu yg ko dpt jadikan spt ts syed mokhtar????!!!
    Sblm ko makin teruk jadi munafik…cabar ko dgn penjilat jobo dapigs…dakwa najib di mahkamah!!!Aku dan majoriti rakyat tak kesah apa keputusannya…umno/bn tak ketandusan pemimpin..Yang penting tiada pm boneka kpd mahataik atau tokong dapigs!!!!!!!

    Reply
    1. 4.1

      Mohd Noor Hisham Mohd Haron

      Cakap macam orang tak dak agama… gunalah bahasa yg baik2 sikit… kita kan orang melayu yg kaya budo bahasa dan orang islam yg terkenal dengan akhlaknya??

      Reply
  5. 5

    Ahmad Sazali

    Tan sri…I bet that u wil write differently if u r at d bottom of d community. ..u r up there w yr billions which u hv benefited fm umno cronyism since tun m time…

    Reply
    1. 5.1

      Anonymous

      Alahai….ko tahu ker sejarah hidup ts syed mokhtar???Ko tahu brapa juta dia sumbangkan utk kebajikan demi bangsa dan agama???
      Adakah permulaannya mahataik yg bantu!???Spt anak2 mahataik yg kaya raya dan bangkrap tapi diselamatkan oleh bapak mrk!!!!Duit sapa yg dia guna utk selamatkan anak2nya.Sesapa yg pernah hidup era mahataik…tahu lah!!!Sayang ketika era mahataik tiada smartphone…klu tak dosa2 dia habis terbongkar.
      Bagi aku..ts sm jujur dgn kata2nya…
      Hanya puak penjilat jobo dapigs bershit 4 yg gila akan kuasa politik jer tak akan faham.
      Apa yg diperkatakan ttg najib oleh ts sm mmg benar dan msh dlm ingatan aku.Sama juga dgn apa yg mahataik si munafik tu telah lakukan utk negara.Tabik buat mrk!!!
      Cuma…bila manusia dah gila nak berkuasa dan ingin berkuasa…sanggup menjatuhkan aib dan maruah org lain adalah pantang bagi aku melihat dan mendengarnya.
      Seolah2 mrk tu standard nabi yg tiada pernah berdosa.

      Reply
    2. 5.2

      Anonymous

      Used your head before talking . jangan guna kepala lutut. bukan kau sorang rasa susah. aku dan 29juta rakyat lain terasa susah.lagi 1. kalau kau islam , kau mesti percaya dgn ujian tuhan kpdnya. sepatutnya sebagai org yg mengaku islam , kau membantu kerajaan dengan berdoa memohon kpd Allah supaya kita dibebaskan dari kemelut ekonomi.rupanya kau masih tak faham lagi peranan kau sebagai org islam. yang kau tahu , fitnah org dgn teori kroni umno kau. bodoh punya melayu. kau antara melayu yg tak pernah rasa syukur.

      Reply
    3. 5.3

      Anonymous

      Ini lah standard melayu bertuankan cina. Kalau cina kaya tak apa tapi bila melayu kaya macam2 dia fitnah

      Reply
    4. 5.4

      Anonymous

      Puak mamak kerala yg tak tahu bersyukir…
      Tak dpt kuasa..
      Tak dpt bonekakan org..
      Buat apa saja wlpun jadi munafik dan berdosa asalkan nafsu dilayan…
      Melayu bangsat..
      Mahataik bangsat..

      Reply
    5. 5.5

      Anonymous

      Apa yg ko susah sgt!!!!;
      Kebulur ker ko dan keluarga ko selama ini sampai mampu ke internet!!!!
      Tahun 1997/1998…krisis ekonominya tak sama…loan keta msh kekal…loan bank msh kekal…nasi lemak msh kekal..
      Gst?!!!mahataik pon nak buat gst tapi takut cina tak sokong..mansuh!!!
      1mdb..bukan ambik wang rakyat.. Malah dah bnyk 1mdb tolong bina rmh, pibg dan hantar org pegi haji..
      Mahataik bail out kroni dan anak2nya guna lbh 100bil wang rakyat…
      Rm2.6 bil…derma org dan bukan wang rakyat..
      Macam nie jer lah cai…
      Klu ko rasa susah sgt.berpakatlah dgn mahataik dan kuncu2nya yg ramai kaya raya tu pegi dakwa najib di mahkamah..
      Klu ko laki wajib malu dgn wanita langkawi yg berani saman najib…
      Jgn jadi penjilat mahataik jer…pegilah pakat ramai2 dakwa najib…
      Kami yg dok di kpg nie dah bosan dan mual dgr cerita karut mahataik yg tiada kesudahannya…
      Rasa2nya orang tua tu dah tahap halusinasi tapi belum sampai stage gila lagi…Seblm dia gila ko bawak dia pi dakwa najib dgn segera!!!
      KO FAHAM TAK!!!!

      Reply
    6. 5.6

      Siti salawani

      Jgn pransangka dgn tansri, ebgitu byk jasa tansri pd anak@yatim, org miskin beliau ada bina sekolah utk anak yatim,yayasan albukhary utkbantu anak org susah smbung belajar, dan byk…you may ask org kedah klau tak percaya, dont just simply tuduh dia …kita bina apa…., bina kebenciandn ketidaksyukuran,

      Reply
  6. 6

    Anonymous

    Bila mrk rela dgr gossip dn fitnah. Berdoa dn berzikir utk negara

    Reply
  7. 7

    Anonymous

    peyokong mantan nyanyuk , peyokong peliwat & peyokong cina komunis lepas ni akan serang tan sri pulak. tunggu dan lihat. mereka memang pantang kalau ada org melayu yg berkata benar pasal pentadbiran najib.

    Reply
  8. 8

    Anonymous

    AKU DAH CAKAP….ITU BAPAK MELAYU MUDAH LUPA. SELAMA 22 TAHUN SUROH AHLI BERSATU SUPAYA KEKAL JADI PRESIDEN PARTI. 22 TAHUN SUROH RAKYAT BERSATU SUPAYA KEKAL JADI PERDANA MENTERI AGAR DAPAT KAYAKAN TAIKUN2 CINA.
    SEPATUTNYA 22 TAHUN JADIKAN MELAYU SENANG WALAU TAK KAYA MACAM CINA. DASAR PENGSWASTAAN NEGARA….SAPE UNTUNG….SAPE SENANG. DEB TERHAKIS SEJAK ZAMAN SAPE…..
    SEMOGA NAJIB SABAR DENGAN SEGALA FITNAH. KITA DOAKAN NEGARA INI DIJAUHKAN DARI FITNAH DAJJAL…..

    Reply
  9. 9

    Anonymous

    KALAU TAK KERJA KERAS DAN MALAS BOLEH KAYA KE….HEHEHE

    Reply
  10. 10

    cass

    Anonimous………kamu ini org apa? Agama apa? Hensem sangat ke?

    Reply
  11. 11

    Balqis

    Saya pun rakyat biasa yg bgaji kecil n jauh sekali kaya spt tan sri mokhtar tu tapi apa yg diluahkan olehnya sebahagiannya adalah luahan hati saya di mana bangsa melayu skrg da xde perasaan hormat kpd pemimpin, yg btudung litup waima pak imam pun duk mgata n mkeji PM, minyak naik n ringgit jatuh jadi bahan kutukan seolah mereka tidak dpt mkn kfc or mcd krn kejatuhan ini. Perasaan nikmat ketika masih senang & erti bsyukur da xde.klau kamu rasa xaman n tlalu sempit idup dlm msia,bjuangla ke palestin & syria di sana lagi byk dpt pahala. Well said tan sri, hanya org yg mbenci sesama sdiri akan mgatakan tan sri mokhtar nyanyuk. Islam xmgajar kita mbenci & mkeji org lain. Bersyukurlala dgn nikmat yg Allah bagi.

    Reply
  12. 12

    Pencacai

    Kemajuan,kemakmuran, peningkatan ke apa2 bukan shj dibuktikan diatas kertas shj… ia mesti dirasai olih rakyat.
    Sebagai rakyat apa yg kami rasai adalah bebanan dan penipuan yg tiada noktah dan semakin menjadi2 olih pemimpin.
    Saya tidak yakin Syed moktar yg menulis artikal ini. Jika ya pon, ia adalah iktiar untuk meneruskan kehidupan dan empirenya.

    Reply
  13. 13

    madey bingai

    masa aku kecik2 dulu sapa yg makan kfc tu adalah org2 kaya.. bapa keje cikgu tak senang mcm cikgu skrg.. zaman madey la tu.. abis sekolah keja kerani bank gaji RM550 nak beli moto pun tak mampu.. skrg budak sekolah pun mampu pakai moto.. zaman madey dulu sapa pakai hp ni kira paling hebat lah.. padahal motorola gedabak tu cuma RM600 je… skrg hp tu buat baling anjing je.. dulu sapa yg pakai proton tu kira hebat la.. skrg? so mcm mana org kata zaman skrg lg susah dr dulu..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2012 UtaraNews.com