Wanita melayu sanggup gadai maruah diri hanya kerana Tudung Fareeda..

Hebat sungguhhhhh noh penangan tudung keluaran butik Fareeda ni sampai ada customer yang sanggup tunggu berjam-jam kat depan kedai.. Tunggu saja tu takpelah kann.., ini siap bawak tikar bantal dan tidur bergolek kat kaki lima kedai tu…

Semua dilakukan semata-mata untuk mendapatkan tudung yang direka khas oleh butik Fareeda.. Ni dah kira taksub ke apa? Kat mana maruah makcik-makcik tu sebagai seorang perempuan melayu/Islam bila tidur didepan kedai mengalahkan gelandangan??

Tahulah jenama tudung Fareeda ni memang tersangat femes la dekat Malaysia ni.. Tapi takkan lah sampai gadai maruah macam tu..

Tudung Fareeda ni kalau takde RM100 jangan harap la nak masuk butik hoho. Sebab mostly tudung yang dijual harganya atas pada RM100.

Cer korang tengok keadaan di hadapan butik Fareeda dekat Bangi ni…, bukan setakat beratur je tapi siap tidur depan butik owwwww…. Hebat-hebat!! Katanya kebanyakkan dorang ni adalah peniaga kecil-kecilan yang datang nak ambil stok tudung untuk di jual. Haaaaa… Lebih kurang macam stokis ja.

Kalau stokis sanggup tidur depan kedai, korang yang tak stokis pulak macam mana?? Haha! No wonder la empayer perniagaan dorang boleh maju dan nama Fareeda gahhhhhh dalam dunia perniagaan.Gah ke dik oiii??

Kita memang lah mau orang Melayu kita berjaya… Tapi tak kan lah nak beli tudung je sampai kena tidur depan kedai beb! Yang si owner Fareeda tu pun tak reti ke nak usahakan sesuatu agar depan kedai dia tu tak menjadi pusat “menggadaikan maruah” kaum wanita di Malaysia??

Malu lah sikit bila orang yang lalu lalang kat situ tengok.. Tergolek bagai kat tepi jalan tu dah nak jadi apa?? Haihhhhh…..-TiraGomez/UtaraNews.com

3 thoughts on “Wanita melayu sanggup gadai maruah diri hanya kerana Tudung Fareeda..

  • August 26, 2015 at 4:33 am
    Permalink

    Mereka yg tidur semua dibayar oleh syarikat beekenaan itu strategi perniagaan .

    Reply
  • August 26, 2015 at 5:42 am
    Permalink

    Yang kurang akal je gila mabuk dgn tudung fareeda ni.. aku adik brdik sikit pun x heran doh.. lbh drtu pun kami mmpu beli.. tdg singkat smpi dada tertonjol2 dan menonjol2 buat hapa.. stkt nk cntik dan tutup kepala.. pki tudung saju je pun bole..

    Reply
  • August 26, 2015 at 1:34 pm
    Permalink

    Pki je lah tudung apa2 pun asalkan kemas & mengikut syariat dlm islam. Biar betul2 menutup aurat. Saya x kisah & x tau sgt brand tudung…yg penting menutup aurat dgn sempurna

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *