August 18, 2017

Related Articles

20 Comments

  1. 1

    Anonymous

    Bila pulak mewarnakan rambut menjadi suatu kemungkaran?mewarna rambut adalah sunnah

    Reply
    1. 1.1
    2. 1.2

      Anonymous

      ni mana punya orang kelakar ni ?? HAHAHAHAHAHAHAHA memang laa sunnah tapi bukan sampai blonde macam tu !! sunnah guna inai je, guna inai takde laa sampai tu, macam dah kena rendam air karat jeee !! tak kisah laa dia pangkat apa pun dia dalam dunia ni, kalau dah salah tu, tetap jugak salah, lain kali belajar ilmu agama dulu baru cakap !! caittt

      Reply
    3. 1.3

      Anonymous

      Bodoh jahil pantat mak kau. Hahahahaha. Bapak kau hijau mak kau keleng. Statement biar jelas.

      Reply
    4. 1.4

      Anonymous

      mgkn dia ingat TMJ ikot sunnah

      Reply
    5. 1.5

      Mr Chili

      orang x belajar agama mmg kata warna rambut haram, apa dalil dan nas mengatakan warna rambut haram? ustaz segera mcm ni lah, blajar bg abis dlu la

      Reply
    6. 1.6

      Azam ismail

      Andai ikut cara2 dan bahan2 yg dgunakan tidak melanggar hukum syarak.

      Reply
  2. 2

    Anonymous

    mewarnakn rambut guna inai je sunnah.. slain inai xleh.. haram.. air xkna rmbut.. xboleh b'hadas.. sma mcam tatu.. xleh b'hadas xleh solat n etc.. dosa.. bnda yg salah tgur la.. jgan tgakkan benang yg basah.. jgan putar belit agama tuk puaskan nafsu.. kalu xtw tnye.. jgan suka2 je nk bwt fatwa sndiri..

    Reply
    1. 2.1

      Anonymous

      boleh jadi saja ianya inai yang harus hukum penggunaannya atas asbab2 tertentu, boleh jadi ianya dye yang haram atas sebab kalis air, boleh jadi ianya dye yang haram kerana najis.

      Reply
    2. 2.2

      Azam ismail

      Benar

      Reply
  3. 3

    Anonymous

    Saya pernah gak warnakan rambut..tp pewarna dibuat dari herba. Sebab nak tutop uban coz saya muda lagi. Kalo pewarna yg biasa tu, memang tak guna takot tak telus air bila mandi hadas n wuduk. Tak silap, dlm hadis nyebut, warna rambut dibolehkan asalkan bukan warna hitam dan ada sebab. – deen, kl

    Reply
  4. 4

    Lol

    Brother kalau tak warna rambut tapi hati busuk tetap tak sah doa. And ustaz, banyak lagi kesalahan tengah berlaku secara terang-terang. Boleh tak tegur itu dulu? Tak happy tengok TMJ mempertahankan rakyat? Huh? Huh?

    Reply
  5. 5

    Anonymous

    Mungkar mksudnye prkra yg dilrg..sperti mksiat..mksiat tu bukan shja rogol..mksud lain ialah perkra yg dimurkai/di lrg oleh allah..

    Reply
  6. 6

    Anonymous

    Klau belajar separuh jalan guru mati ni la jdnye

    Reply
  7. 7

    Anonymous

    Xsalahkn tegur..bukan maki hamun.mane ang tau die x tegur tuk kslahan lain?

    Reply
  8. 9

    sedar diri

    menakjubkan.. sekali sekala warna rambut. biarlah.. feeling-feeling mat saleh tayang kat orang lain gitu.. bangga sikit.. yang untung orang yang jual produk pewarna rambut.. ikut genetik rambut warna hitam, lama-lama sedarlah diri tu bukan keturunan mat saleh naturally memang rambut blonde.

    Reply
  9. 10

    zstrock

    sehingga ustaz pun dihina bila tegur tmj. barangkali kalau tmj mangkat, mungkin diorang akan kecam Allah sekali. pastu negara kita pun dilaknat mcm negara israel. the end. p/s: salahkan kuli batak tmj yg terlalu taksub akan mamat ni.

    Reply
  10. 11

    SK

    Setakat warnakan rambut je takkan tak boleh macam2 lah orang yang nak kutuk ni

    Reply
  11. 12

    takok

    awat tak warnakan jambang tu sekali?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2012 UtaraNews.com