Lelaki melayu ni sama kan Azan dengan Salakan Anjing?

Baca status yang dimuatnaik mamat Ikram ni mendidih pulak hati ni! Kurang ajaq kata bunyi azan tu menyusahkan??? Dikaitkan pulak dengan anjing menyalak masa azan berkumandang, dia menyalak dan menghina azan tu pasai apa??

Berani sungguh menghina cenggitu sekali ye! Sekarang ni ramai yang buta pasal Islam sanggup menghebah-hebahkan cerita yang buruk tentang Islam sekali gus dengan niat nak menghasut untuk membenci Islam.

Macam ‘keberanian’ mamat ni la dengan niat salah satu cara nak menjatuhkan orang Islam. Katanya azan tu bising dan menyusahkan orang ramai terutama pagi sebab mengganggu diorang tidur.

Lepas tu siap menyindir kata waktu subuh masa untuk orang tidur, waktu zohor untuk bekerja, waktu asar orang masih sibuk dengan kerja, waktu magrib tengok slot akasia dan waktu isyak masih tengok drama atau buat aktiviti yang lebih baik dari solat.

Apa korang rasa bila orang mengata cenggini?? Apa yang dikatakan memang berlaku pun. Tapi apa tindakan korang selepas dihina dan disindir cenggini?? Berdiam aje ke?? MissHana/Utaranews.com.

2 thoughts on “Lelaki melayu ni sama kan Azan dengan Salakan Anjing?

  • November 23, 2015 at 6:42 am
    Permalink

    Entah2 nama Ikram tu menyamar je. Yg sebenarnya dia mungkin bukan Islam.

    Reply
  • November 23, 2015 at 8:03 am
    Permalink

    masa mak dia beranakkan dia dulu tu.Anjing yang yg menyalak dulu,sebelum datuk dia azan dan iqamat kat telinga dia.tu pasal la dia utamakan salakkan anjing dari azan.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *