Gempar!!! Wayne Rooney Masuk Islam???

Ada lagi seorang Wayne Rooney di Malaysia, anak kelahiran Pulau Pinang pulak itu.. Hihiihhi.. Ini gara-gara terlampau minat dengan pemain bola sepak yang bernama Wayne Rooney la ni, sampaikan nama anak pun dinamakan Wayne Rooney Bin Raimin.. Berbelit-belit lidah nak menyebut nama budak ini..

Dah tak ada nama lain ke yang elok sikit nak namakan anak itu, punya lah banyak nama-nama yang boleh diberikan seperti Rashid ke, Aiman ke, Faizal ke, nama Rooney jugak si bapa ni letak.. Hihihihi…

Entah apa lah maksud nama itu sebenarnya, berdasarkan komen-komen di laman sosial.. Wayne itu maksud pembuat kenderaan dan Rooney pula maksudnya berambut merah.. Itu je maksudnya, tak ada yang baik disebalik nama itu.. Huhuhu..

Miss nampak orang sekarang ini ikut suka je beri nama anak, janji nama itu sedap didengari dan disebut.. Tak peduli lagi dengan maksud sesuatu nama itu, orang kata kalau nak beri nama anak kena tahu maksud nama itu terlebih dahulu..

Nak bagi nama anak ini kena pilih betul-betul, kerana nama yang diberikan kepada anak tu akan menentukan perwatakan seorang itu,.. Kalau baik nama itu, baik lah dari perwatakannya.. Ingat ye! Pilihlah nama yang dianjurkan oleh Islam atau sekurang-kurangnya nama yang membawa maksud yang baik.. Jangan main letak je nama anak korang tu… – MissHana/Utaranews.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *