Artis ‘Sendu’ Lando Zawawi Kutuk MB Baru Kedah?

Dah lama tak tengok pelakon Lando Zawawi ni di kaca TV kan.. Kemanalah dia menghilangkan diri agaknya ye? Mungkin dah tak laku leteww, tak dapat ‘job’ dalam berlakon.. Mula nak popularkan dirinya semula untuk dikenali orang dengan kutuk Menteri Besar Kedah iaitu Datuk Ahmad Bashah..

Apalah salah MB Kedah tu kat ko Lando? Menerusi laman Facebook miliknya, Lando telah memuatnaik gambar serta status seperti perli MB Kedah.. Ini antara status kontroversi murahan Lando “Apa pasai bila wa bagi jawapan “saya kusyukkkk” kat cikgu sekolah masa wa darjah 4. Pastu wa kena diri atas kerusi? Tapi bila lu cakap, perdana menteri boleh percaya? Nangkubai. Dunia tidak adil.”..

Sudah lama tak dapat ‘job’, Lando mula menubuhkan kumpulan anak muda yang menggelar diri mereka ‘Brotherhood’.. Lando adalah ketua untuk kumpulan itu, dorang kumpul duit poket sendiri untuk buat operasi tutup lubang dengan menurap jalan yang berlubang di sekitar Kuala Lumpur..

Mungkin dengan buat kerja amal ini masih tak dapat perhatian ramai, Lando mula muatnaik status perli MB Kedah untuk wujudkan kontroversi murahan menaikkan namanya semula..

Sudah-sudah la tu Lando, ko buat saja kerja turap jalan ko tu, tak payah nak sibuk-sibukkan diri dengan hal-hal politik pula.. Dah tak laku jadi artis, nak cuba nasib mahu jadi ahli politik pula ke? Hahaha.. – Miss A/UtaraNews.com

One thought on “Artis ‘Sendu’ Lando Zawawi Kutuk MB Baru Kedah?

  • February 8, 2016 at 4:32 pm
    Permalink

    Eh, kedah pun dah kena turap tapi jkr kedah ban aduan rakyat.kah3. Tuih

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *