Penyingkiran Muhyiddin Dan Mukhriz Buatkan UMNO Terus Kukuh

Selepas penyingkiran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai Menteri Besar Kedah, ramai pengkaji politik tidak bertauliah membuat kajian kononnya masa depan Umno akan terjejas.

Malah, golongan pengkaji-pengkaji politik yang tidak bertauliah ini terlebih kehadapan, apabila membuat kajian kononnya Umno dan Barisan Nasional (BN) akan kalah teruk pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Muhyiddin juga turut tidak melepaskan peluang untuk menjadi salah seorang pengkaji politik tidak bertauliah dengan mengatakan penyingkiran beliau yang ditambah dengan penyingkiran Mukhriz semalam, akan menyebabkan era pentadbiran Umno sebagai sebuah kerajaan persekutuan akan berakhir pada PRU kelak.

Namun begitu, menjadi persoalan sejauh manakah kebenaran kajian Muhyiddin dan pengkaji politik tidak bertauliah ini??? Adakah kajian yang dikatakan mereka ini dibuat secara menyeluruh ataupun hanya sekadar melepaskan kata-kata kerana masih tersimpan sifat tidak puas hati di dalam hati mereka???

Penyingkiran Muhyiddin dan Mukhriz dalam jawatan yang disandang mereka mungkin melihatkan Umno seakan goyah pada masa hadapan, namun perkara itu tidak sama sekali akan menyebabkan kekalahan Umno pada PRU akan datang.

Kita imbas kembali sejarah yang berlaku pada zaman pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri… Ketika itu, Mahathir telah menggunakan kuasa vetonya dengan memecat pemimpin yang tidak disukai dan menyokong pentadbirannya.

Mahathir ketika itu bukan sahaja memecat mereka, tetapi melakukan tindakan kejam kononnya mahu membunuh karier politik pemimpin yang tidak disukainya, dengan menghumban mereka ini ke dalam penjara.

Hairan bukan, kenapa ketika Mahathir menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun dan kerap memecat pemimpin yang tidak disukainya?? Pemecatan ini dibuat bagi mendapatkan sokongan untuk beliau melancarkan pentadbiran negara.

Begitulah jugalah yang dilakukan Najib dengan memecat Muhyiddin dan Mukhriz kerana mahu mendapatkan sokongan bagi melancarkan pentadbiran negara… Lagipun, Najib tidaklah sekejam Mahathir yang memecat pemimpin tidak menyokongnya sehingga menghumban mereka ke penjara.

Jadi, dengan penyingkiran Mukhriz dan Muhyiddin kononnya akan membuatkan masa depan Umno terjejas disangkal sama sekali, sebaliknya dengan penyingkiran mereka berdua ini sebenarnya membuatkan Umno lebih kukuh dan relevan pada masa akan datang. – AndyBolat/Utaranews.com

One thought on “Penyingkiran Muhyiddin Dan Mukhriz Buatkan UMNO Terus Kukuh

  • 04/02/2016 at 7:16 am
    Permalink

    Setuju dengan penyingkiran Muhyiddin dan Mukhriz, penipu-penipu ni akan merosakan UMNO dan Melayu. Semoga Umno akan lebih kukuh di masa akan datang.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *