Kenapa Pemimpin Pembangkang Membisu Soal Skandal Banglo Guan Eng??

Pelik jugak kan… Semenjak Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng terpalit dengan kontroversi isu rumah banglo yang membabitkan jualan pada harga bawah pada pasaran. Semua ahli-ahli dan pemimpi-pemimpin pembangkang yang lain terus membisu. Aikkkk, krikkkk krikkkkk je dorang?? Dah tak boleh bersuara ke??

Bukan apa, jika sebelum ini sebut sahaja pasal skandal yang membabitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak serta pemimpin UMNO yang lain.. Amboiiiii, bukan main cepat bebenor dorang punya tindak balas. Tapi bila sebut nama Guan Eng terus terkunci semua mulut.

Mana dia Rafizi Ramli?? Mat Sabu?? Wan Azizah?? Nurul Izzah?? Tony Pua?? Ramai lagi la pemimpin pembangkang yang sebelum ini mulut busuk! Mulut longkang! Suka fitnah perdana menteri semata-mata nak burukkan lagi nama beliau.

Tapi sekarang ini apabila skandal melibatkan ‘tuan’ mereka terus mulut terkunci… Tak berani nak menyalak ke? Sebelum ini bukan main lantang lagi berani sangat, tapi sekarang ni bila melibatkan Lim Guan Eng semua orang jadi kecut perut dan penakut.

Nampak sangat yang mereka ini takut dan tidak berani dengan Guan Eng. Sekarang ni baru kita tahu bahawa Pakatan Rakyat ini sebenarnya ‘pakatan membantai kerajaan’ sahaja. Lepas tu pakat dok diam dalam hal-hal yang melibatkan ‘tuan’ mereka. Dasar pengecut!! Masing-masing pakat nak tutup salah Guan Eng.

Takpe kita tengok jela sejauh mana mereka hendak mempertahankan Setiausaha Agung DAP tu. Lama kelamaan pasti tembelang sebenar akan pecah jugak. Masa tu baru tikus-tikus ini akan berbunyi dan lari bertempiaran. – TiraGomez/UtaraNews.com

One thought on “Kenapa Pemimpin Pembangkang Membisu Soal Skandal Banglo Guan Eng??

  • 31/03/2016 at 9:45 am
    Permalink

    Mana ada yg berani dgn maharaja lim aka tokong.
    Cubalah klu ada yg berani…
    Raspussy boleh jadi Ger'girl 100% klu berniat nak bukak mulut.
    Mat sabun akan jadi serbuk pencuci klu berniat nak baling mic.
    Wan jijah akan jadi kipas angin klu jadi pelakon air mata.
    Askar2 dapigs…sah jadi sida.Kote dah dikasi semuanya…
    Heheehehee….dianjengkan jer korang!!!!!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *