Wan Azizah Tak Boleh ‘Move On’ Dengan Skandal 1MDB

Sedih sangat tengok nasib nenek kipas yang tak cukup kasih sayang suami, akibat suami dipenjarakan kerana ‘sangap’ meliwat… Opssss… Hahaa! Yang si anak daranya pulak terlalu sibuk nak berpolitik sampai si ibu tak cukup kasih sayang. Kesian noh!

Sebab tu la Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail ni tak habis-habis meroyan pasal skandal 1Malaysia Development Berhad (!MDB). Apesal la dengan Wan Azizah ni, cerita dah basi kot! Dia ni tak boleh nak move on lagi ke macam mana??

Bosan kot cerita sudah hampir setahun tapi masih lagi dok mengungkit, skandal tu pun sudah selesai disiasat.., apa lagi yang dia tak puas hati. Siap membentangkan usul menggesa Dewan Rakyat membahaskan laporan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) berhubung siasatan ke atas 1MDB. Hahaaa.. Gila kot.

Usul itu disenaraikan sebagai No 11 daripada 15 usul yang disenaraikan dalam Kertas Perintah untuk perbahasan di Dewan Rakyat.

Disebabkan melayan meroyan nenek kipas ni, jadi Speaker pun bagitahu la yang mereka akan membincangkan cerita lapuk 1MDB tu pada 7 April.  Tapi itu semua mungkin jela, Parlimen mungkin membahaskan laporan PAC dalam sesi akan datang.

Tapi Wan Azizah tetap berdegil dan mahu membahaskan perkara itu di dalam Dewan. Kononnya sebab PAC telah menyenaraikan pelbagai kelemahan dan kekangan yang dihadapi oleh syarikat dana milik negara itu, manakala tujuh negara turut menyiasat dakwaan rasuah dan pengubahan wang haram yang menyelubungi 1MDB.

Hurmmmm… Iyela tu kan! Kalau spesis tak faham bahasa dan suka meroyan ni pun susah jugak kan. Layankan aje laaa… Kang kalau abaikan, takut kata pilih kasih pulak puak pembangkang ni. Sementara nak tunggu suami tercinta keluar penjara.. Hahaha! Meroyan tak habis-habis la Wan Azizah ni. – TiraGomez/UtaraNews.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *