RUU Islam Tak Adil – Mahathir

Nak tahu juga, Mahathir ni berpegang kepada agama apa yer??? Agama Islam ke agama lain dari Islam??  Kalau Mahathir seorang Islam… Kenapa Mahathir sanggup kata Undang-undang Islam itu tidak adil eh??

Semakin parahlah penyakit Mahathir ni…. Mahathir berani kata undang-undang Islam ini tidak adil dan undang-undang Islam yang mahu dilaksanakan di negara ini tidak cukup Islam.

Mahathir tak pernah belajar ilmu agama ke yang mengatakan Islam ini merupakan agama yang adil untuk semua?? Ohh lupa… Mahathir mana ada belajar bab-bab agama ni… Mahathir cuma tahu nak tindas rakyat dan kaut wang rakyat jer…. Itu pasal Mahathir kata undang-undang Islam ni tak adil.

“Saya masih kekal melihat RUU itu tidak Islam. Apa yang dibentangkan mereka adalah tidak Islam. Jika RUU itu Islamik, mereka tidak akan usulkan kerana Islam adalah adil dan mereka cuba untuk membuat sesuatu yang tidak adil,” kata Mahathir.

Terus terang Andy cakap… Memang payah kalau nak bercakap dengan Mahathir yang Maha mengetahui segala-galanya… Mahathir ni tuhan kalau korang nak tahu… Apa yang orang nak buat semuanya salah… Apa yang dia buat walaupun jahat, tak salah.

Bila Mahathir kata undang-undang Islam ni tak adil… Andy cuba dapatkan jawapan mengapa Mahathir kata undang-undang Islam ini tidak adil…. Korang tahu Mahathir kata undang-undang Islam ni tak adil sebab apa??? Undang-undang ni tak adil sebab hanya dikenakan kepada orang Islam sahaja… Bukan Islam masih bebas untuk berbuat jahat.

“Potong tangan kepada orang Islam atas kesalahan mencuri dan beri hukuman penjara dua tahun pula kepada orang bukan Islam pada kesalahan yang sama. Ini tak adil,” katanya.

Itulah…. Bila suruh mengaji bab agama tak mahu… Tapi duk tunjuk pandai boleh orang tua ni… Undang-undang ini boleh jer dikenakan kepada mereka yang bukan beragama Islam… Ikut pilihan pesalah nak dikenakan mengikut undang-undang mana.

Bab potong tangan tu…. Mahathir tak payah nak jadi macam pemimpin PAN sangat… Tak semua kes mencuri kena potong tangan…. Lain kali mengaji bagi khatam dulu… Jangan duk melalak serupa anjing… Undang-undang Islam ni memang dah cukup adil… Tak payah Mahathir nak pertikai.

Disebabkan orang macam Mahathir duk pertikai dan menjaja hukum Islam ni kena potong tangan… Habis semua orang bukan Islam cukup takut dengan undang-undang Islam…. Walhal, undang-undang Islam banyak mendidik manusia supaya menjadi hamba yang berguna. – AndyBolat/Utaranews.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *