Jaringan #faizsubri kejutkan Lagenda Bolasepak Perancis

Pemain bola sepak lagenda Perancis Marcel Desailly mengakui kehebatan jaringan yang dilakukan Mohd Faiz Subri sehingga diiktiraf sebagai pemenang Anugerah Puskas 2016.

Bekas pemain skuad juara Piala Dunia 1998 dan Euro 2000 itu berkata, ia sesuatu yang mengejutkan apabila bola sepakan percuma Faiz boleh bertukar arah sebelum menerjah ke gawang gol.

“Saya ada melihat video gol itu, secara tiba-tiba bola sepakan percuma itu bertukar arah. Saya tidak tahu sama ada dia sengaja melakukan sepakan seperti itu atau tidak tapi apa yang pasti ia gol yang cukup menarik,” katanya ketika ditemui Arena Metro.

Jaringan menerusi sepakan percuma Faiz terus hangat diperkatakan selepas dia melakar sejarah pemain Asia pertama merangkul Anugerah Puskas 2016 pada majlis Anugerah Bolasepak FIFA 2016 Selasa lalu dengan menerima undian sebanyak 59.46 menewaskan pencabar dari Brazil Marlone (22.86) dan Daniuska Rodriguez dari Venezuela (10.01).

Desailly,48, yang hadir pada majlis anugerah itu berkata dia teruja apabila ada pemain bukan dari Eropah memiliki kemahiran cukup tinggi.

“Ia sesuatu yang menarik untuk melihat pemain bukan dari Eropah memiliki kemahiran tinggi. Bukan mudah untuk melihat detik yang istimewa seperti ini dalam bola sepak,” katanya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *