Macai DAP ‘berpesta’ hina pemergian Tok Nan.

12/01/2017 – Sangat biadap!! Macai DAP ini bukan sahaja tidak menghormati perasaan ahli keluarga yang telah kehilangan dan kematian orang tersayang… Mereka malah menghina kematian orang lain! Memang hebat sangat penangan ajaran DAP terhadap pengikutnya… Dorang ni sampai tak tahu nak beradap dan malah bertindak kurang ajar!

Patut ke macai DAP manghina pemergian Ketua Menteri Sarawak, Allahyarham Tan Sri Adenan Satem di laman sosial Facebook. Tambah kesal apabila macai DAP tersebut mengaitkan pemergian Allahyarham dengan politik di negara ini.

Aduhaiii ini lah masalahnya kalau semua benda korang nak politikkan! Otak sempit betul. Tak kan meninggal dunia pun nak kira kubur parti politik pulak? Logik la sikit.

Bangsa Cina ni memang takde adab tambah-tambah geng DAPigs… Melalui komen di laman sosial macai DAP mengibaratkan pemergian Adenan atau lebih mesra dengan panggilan Tok Nan bagi orang Sarawak sebagai satu berita yang baik untuk rakyat Malaysia tetapi buruk bagi UMNO.

Bukan itu sahaja, mereka turut berkata kematian Allahyarham sebagai petanda kepada kegagalannya serta kekalahan bagi UMNO… Dan lantas memberi peluang yang cerah kepada pihak pembangkang.

Mereka juga mendakwa jenayah pilihan raya dan rasuah terhenti setelah kematian Allahyarham Tok Nan. Amboii… Kurang ajar betul kan! Kata-kata dorang tu umpama selama ini Tok Nan mengamalkan rasuah! Biadap sangat!

Dakwa macai DAP lagi, semasa hanyat Allahyarham Tok Nan… Dirinya membenarkan serta menghalalkan ‘salah laku’ dalam pilihan raya serta jenayah rasuah berlaku. Jadi bila Tok Nan dah takde semua benda tu terhenti. Malah mereka juga dikatakan tidak sabar untuk menunggu jasad Tok Nan dikebumikan.

Macam ini la jadinya jika negara membiarkan puak kurang ajar ini terus bermaharaja lela dalam negara. Bukan sahaja pemimpin DAP yang bersikap kurang ajar… Tetapi pengikut dan penyokong dorang pun biadap jugak!

Bukan setakat agama Islam sahaja yang dorang hina tapi kematian pemimpin beragama Islam juga menjadi bahan cacian dan hinaan mereka. Macam ni ka DAP yang korang nak sangat tu?!-TiraGomez/UtaraNews.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *