Rancangan Sukan Tak Sentral Dibatalkan Serta Merta, Ammar Di Haramkan Muncul Dalam Program Terbitan Primeworks Studio

Susulan isu panas dimana nama bapa pelari pecut negara, Watson Nyambek dipersenda oleh Ammar Titan menerusi rancangan Sukan Tak Sentral, Ketua Pegawai Eksekutif Primeworks Studios, Datuk Ahmad Izham Omar didalam satu sidang media khas semalam memberitahu rancangan tersebut ditamatkan siarannya serta merta dan pengacara, Ammar Titan besama enam kru digantung tugas mereka.

Ia juga bermakna Ammar tidak akan muncul di dalam mana-mana program terbitan Primeworks Studios.

Pihak mereka benar-benar kesal dengan apa yang terjadi dan sekali lagi memohon maaf kepada keluarga Watson Nyambek serta seluruh rakyat Malaysia khususnya di Sarawak yang merasa tidak puas hati dan tersinggung dengan tindakan Ammar mempersendakan nama bapa Watson Nyambek dengan membuat bunyi kambing sedang mengembek.

Sehubungan itu, Azizul Ammar juga tidak akan dipanggil untuk mana-mana rancangan di Primeworks Studios. Kami berasa kesal dengan perbuatan ini yang tidak sepatutnya berlaku dan berjanji untuk tidak mengulanginya lagi.

Dalam sidang media itu juga, Ammar juga turut menyesali perbuatannya itu dan menjelaskan beliau sebenarnya tidak pernah berniat untuk mempersendakan nama mendiang bapa pelari pecut negara itu.

Perkara ini cukup memberi impak yang besar kepada saya dan berjanji untuk lebih peka pada masa akan datang serta tidak akan mengulanginya lagi.

Pada masa yang sama, Penerbit rancangan itu, Abdul Ghani Mohd. Mokhtar memberitahu, beliau akan bertanggungjawab sepenuhnya terhadap semua tindakan yang bakal dikenakan terhadapnya berkaitan isu penghinaan ini. – bn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *