Tuduhan MB Azmin Bahawa BN “Mengganggu” Pelancaran MRT Mengingatkan Saya Tentang Satu Insiden Pada Bulan November Tahun Lepas

Oleh Lim Sian See

Ini adalah cerita yang benar.

Tahun lepas, Tokong sebenarnya membuat majlis pemotongan riben untuk merasmikan pembukaan semula jalan Teluk Bahang – Batu Ferringhi yang ditutup satu minggu yang lalu akibat tanah runtuh.

Selepas banyak kali menyalahkan orang lain, Kerajaan Pulau Pinang kemudian berkata ini adalah Jalan Persekutuan dan oleh itu Kerajaan Persekutuan yang perlu membayar dan membaiki jalan ini.

Oleh itu, Menteri Kerja Raya Fadillah Yusof memperuntukkan RM700,000 dana Persekutuan dengan segera untuk memperbaiki jalan raya itu.

Seminggu kemudian, jalan itu dibuka semula dengan upacara pemotongan riben oleh DAP Tokong.

Bayangkan ini: Upacara pemotongan riben yang sebenar untuk membuka semula jalan yang ditutup hanya selama seminggu dan perkara itu berlaku kerana tindakan segera kerajaan Persekutuan untuk membayar untuk membaikinya.

Saya tidak akan terlalu terkejut sekiranya Kerajaan DAP Pulau Pinang akan mengadakan tarian singa dan majlis pemotongan riben untuk meraikan pembaikan lubang di jalan.

MB Azmin… ini adalah “gangguan” yang sebenarnya yang sememangnya tidak tahu malu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *