Saya serba salah dengan suami, dia terlalu baik

Berapa ramai yang suaminya rajin ambil alih tugas basuh kain, memasak, kemas rumah. Lagi-lagi bila isteri pun turut sama menyumbang kewangan dalam ekonomi keluarga. Sama-sama cari rezeki kata orang.

Jadi suami pun taknak bebankan isteri, dia membantu sama. Apa perasaan isteri bila suami terlalu baik hati membantu isteri serba serbi. Cuba fahamkan luahan ini.

Saya Serba Salah Dengan Suami, Dia Terlalu Baik

Saya dan suami sama-sama bekerja. Suami saya office hour dan saya pun sama. Ye lah dengan kos hidup sekarang, saya bekerja walau dilarang oleh suami tapi saya berkeras juga. Bila dipujuk akhirnya suami izinkan saya bekerja.

Suami melarang keras saya menolong dia membayar segala apa bill dan barang dapur dalam rumah. Duit nafkah saya dia tetap beri segala semua dia tetap sediakan. Pernah sekali bila saya bz, suami sudah pun masak. Saya balik kerja, suami peluk saya. Siap cakap pergi mandi-mandi nak makan sama… rindu…

Ya Allah… saya serba salah dengan suami… Saya malu… sebab kain pun dia basuh. Kalau hari cuti kami sama. Suami saya akan suruh saya berehat saja dengan anak dan suami akan siapkan semua kerja di rumah.

Saya rasa bersalah kerana itu semua kerja saya. Bila saya tegur suami, suami akan cakap itu semua tanggungjawab abang. Makan minum Ayang wajib abang sediakan. Suami akan cakap macam tu kat saya.

Saya takut nanti keluarga mak mertua saya cakap saya yang bukan-bukan. Jadi saya call mak mertua saya dan luahkan semua. Tetapi dia tak marah malah mak mertua saya cakap “Alhamdulilah.. anak mak boleh jaga menantu dan cucu mak” Cuma saya rasa segan dengan suami sebab suami terlalu baik sangat.

Tapi sekarang saya akan memujuk suami untuk duduk berehat saja dan biar saya yang uruskan hal rumah seperti masak dan basuh kain termasuk mengemas rumah.

Alhamdulilah… suami saya masih lagi dengan ringan tulang nya.. Sesungguhnya saya bersyukur sangat Allah pinjamkan saya seorang suami yang sangat baik.

***status sape la ni.. bertuah betul badan. Kemain tekun lagi bace ehhh..Tak tau sape punye***

Haa.. kisah ni hakak jumpa masa fbwalking tadi.

Walaupun cuma satu anganan seorang isteri tapi hakak tetap terkesan.

Sebabnya tipulah takde isteri yang berimpian dapat seorang suami sebaik dan seprihatin ini. Pasti ada kan. Sebab itu hakak share dalam ini juga. Sebab ia mewakili perasaan seorang isteri yang berdoa agar dikurniakan suami se prihatin ini.

Jadi, kongsilah dengan suami masing-masing. Moga mereka terinsofff baca harapan seorang isteri ini.

Sumber – Mingguanwanita

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *