Pelakon terkenal dengan aksi-aksi stunt contohi amalan hidup Nabi Muhammad SAW

Jean-Claude Van Damme merupakan pelakon berasal dari Belgia yang terkenal dengan aksi-aksi stunt yang ngeri lagi bahaya. Dengan tubuhnya yang kelihatan sado dan sihat di usia 55 tahun, Van Damme ternyata memiliki cara yang tak diduga dalam menjaga kesihatan tubuhnya. Van Damme mengaku mencontohi amalan hidup dari Nabi Muhammad SAW.

Dalam sebuah sesi wawancara, Van Damme ditanya mengenai pola pemakanan yang sihat. Van Damme kemudian menjawab bahawa ia mengikuti pola pemakanan seperti yang dicontohkan Nabi Muhammad SAW dalam ajaran Islam.

Beliau berkata, ” Bacalah.. Buku-buku dari Muslim, banyak perkara-perkara baik yang boleh dicontohi di situ. Nabi Muhammad sangat cerdas,” ungkap Van Damme diawal penjelasannya.

Van Damme menilai Nabi Muhammad SAW sebagai manusia yang cerdas karana Nabi Muhammad dapat mengetahui apa yang baik dan tidak baik bagi tubuh seorang manusia di masa depan. Seperti yang telah diketahui, Rasulullah telah mencontohkan gaya hidup yang menghindari makanan atau minuman yang memiliki kandungan tidak baik bagi kesihatan tubuh. Salah satu yang dicontohkan ialah alkohol.

“Beliau (Nabi Muhammad) mengetahui apa yang baik untuk masa depan, mengenai tubuh,” tambah Van Damme.

Hebohh.. Pelakon Sado Luar Negara Ini Jadikan Nabi SAW Ikon. Siapakah Pelakon Hebat ini Dan Rupa-rupanya Ini Punca Sebenarnya.. Orang Islam Juga Patut Melakukannya..

Bukan hanya mengikuti gaya hidup ala Rasulullah, Van Damme juga menyeru agar peminat-peminatnya untuk membuktikan sendiri manfaat baik dari meniru gaya hidup Rasulullah. Bagi Van Damme, semua yang diperlukan untuk menjaga kesegaran tubuh badan telah ada dalam ajaran mengenai pola pemakanan sihat yang dicontohkan oleh Nabi Muhammad.

“Percayalah pada saya, kamu mendapatkan semua yang kamu perlukan di situ,” nasihat Van Damme.

Sumber – tingkapnako

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *