Perkara Yang Akan Menggembirakan Isteri Yang Mana Setiap Wanita Mahu Si Suami Tahu

Kalau usia perkahwinan anda dan isteri dah mencapai tahun ke tiga, anda akan perasaan semua perasaan cinta dah kasih sayang tu mulai pudar. Selepas pelbagai penat lelah bersama, kebahagian rumah tangga itu akan mulai hambar. Tapi tak mengapa, anda sebagai sebagai suami sentiasa boleh memperbaiki keadaan ni, malah sudah tanggungjawab anda untuk berusaha menjadi suami […]

Read More →
Perkara yang Ibu Bapa Tidak Harus Lakukan Sekiranya Melihat Anak Orang Lain Tengah ‘Mengamuk’

Anak-anak biasanya punya dua masa yang berbeza, iaitu masa gembira dan juga masa buat perangai. Ini yang selalunya harus dihadapi oleh ibu bapa tiap-tiap hari, di mana sahaja berada. Jika anak kita yang buat perangai, seperti meronta-ronta atau menangis, kita pasti tahu apa yang mereka inginkan, dan ad acara sendiri dalam menyelesaikannya. Tapi, sekiranya kita […]

Read More →
10 Persiapan & Sambutan Hari Raya Yang Tidak Dapat Dilupakan

Dalam membuat persiapan hari raya sudah pasti ianya akan beri keseronokan dan ingatan buat kita kepada kenangan, juga imbauan sewaktu kita meraikannya dahulu bersama dengan mak ayah di kampung. Ada sahaja permintaan yang kita minta dari mereka, untuk persiapan hari raya, dan mak atau ayah akan turuti sahaja akan keinginan kita, selagi ianya mampu dibuat, […]

Read More →
‘Usah Kau Pertikaikan Macam Mana Seorang Isteri Kemas Beg Balik Raya’

Jangan kau pertikai apa bini kau buat. Jangan ingat, kemaskan beg itu senang. Walaupun kemas beg itu seperti ‘mengemas beg’ je, tapi ia merupakan tugasan yang paling mencabar bagi seorang isteri. Dia perlu fikiran yang tenang, mood yang stabil, fokus yang bertumpu dan masa yang optimum untuk melakukan tugasan itu dengan baik. Jangan kau fikir […]

Read More →
Hidap Barah Paru-Paru Tahap 4 Akibat Merokok Walaupun Berkali Dinasihati Doktor

Artikel ini ditulis oleh Dr. Rafidah Abdullah di laman Facebook milik beliau dan ditambah oleh penulis sendiri. Beliau merupakan seorang Nephorolist iaitu doktor pakar khusus dalam penjagaan dan merawat penyakit buah pinggang. Rokok dan Pakcik, berpisah tiada Adegan klinik: Pakcik: Saya dah tak tahan hidup ini, Doktor. Nak give-up sudah. Hidup tidak ada erti lagi. […]

Read More →
Lakukan Semua Perkara Ini Untuk Hari Raya Yang Lebih ‘Best’ Dan Lebih Bermakna

Kalau setiap tahun buat benda sama je bosan jugak, kan? Apa kata ‘upgrade’ Hari Raya anda dengan 11 perkara bermanfaat ini untuk Aidilfitri yang lebih bermakna. 1. Letak telefon jauh-jauh and be offline Terutamanya masa makan. Luangkan masa yang ada tu dengan bersembang dan bertanya khabar. 2. Puji pakaian atau rupa seseorang dengan ikhlas Pujian […]

Read More →
Cerita Seram : Skuter putih di Terowong Menora

Pada pukul 10.30 malam,aku bertolak dari Taiping.selepas siap mengangkat segala beg ke dalam kereta,aku bersalaman dengan mak dan abah.sempat aku menghulurkan wang RM300 kepada abah tadi.buat belanja bulan ini. “Man bila lagi balik,Man?” rasa sayu mendengarkan suara lemah itu dari mak.mak sudah selalu jatuh sakit.terasa bersalah sebab baru kali ini dapat pulang berjumpa mak.kerja menjadi […]

Read More →
Cerita Seram : “Awak Nampak Kan Apa Yang Abang Nampak?”

Bismillahirrahmannirrahim… Rupa-rupanya banyak kisah seram di lebuhraya Yong Peng – Pagoh. Ingatkan lebuhraya Karak je yang banyak cerita mistik. Mungkin sebab tak berapa dihebohkan. Tak ramai yang tahu. Bila google, baru lah tahu ada juga yang diganggu bila melalui lebuhraya Yong Peng – Pagoh. Kisah makhluk menumpang, kisah wanita dan anak lelaki nak isi tong […]

Read More →